Re: Jak podkrecic peceta na Max'a

Autor: Tomasz Holdowanski vel Mordazy (mordazy_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 14 Dec 1997 - 00:55:34 MET

Remik <remolos_at_kki.net.pl> napisał(a) w artykule
<348c7ef1.812765_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...
> No dobra :Mam:32 Ram'u.Intel 200Mhz,2.5GB Seagate
> I powiedzcie gdzie dokrecic winde (bez szlifowania procka itp.)
> Znacie jakies miejsca gdzie winda dostaje kopa?
> Wiem ze Bios ,rozna smieci w system.ini i win.ini,w autostarcie
> trzeba uporzadkowac i skonfigurowac ale czy cos jeszcze?
> (...)
> Remik z Legnicy
> Nec_at_friko.sos.com.pl

Windoza wolniutko chodzi?!?!? Na TAKIM sprzecie??? I juz panika, co? :-D
Pare prostych rozwiazan:
a) W SYSTEM.INI jest sekcja [vcache]. Wpisz "MaxFileCache=6000". W ten
sposob system zajmie ci na cache tylko 6 mb, a nie 60-80% RAM`u, jak to ma
w zwyczaju.
b) Ustaw sobie minimalny rozmiar SWAPa na powiedzmy 30-50 MB. Mam nadzieje
ze wiesz jak to zrobic. Bo jak nie tos LAMER :-)
c) Masz NU95? Zarzuc Speediska i przesun swapa do przodu dysku.
d) Zobacz w Sysinfo, co ci ile zajmuje RAMu. Pierwszy do wywalki: pasek
skrotow Microsoft Office - 2 megsy wiecej jak w banku.
e) Internet Explorer 4.0? Wywal. Aktywny desktop nie jest wart
kilkudziesiecioprocentowego wzrostu wymagan systemowych.
f) Wszystkie nakladki typu Norton Navigator - won! Za malo toto daje przy
takiej pamieciozernosci.
g) Daruj sobie animowane kursory. Obciazaja video jak szlag.
...... Ja tak moge jeszcze dlugo. Co do sprzetu: Najwiekszego kopa Windoza
dostaje na RAMie i szybkim dysku. No i moze na dobrym akceleratorze
guia.Ale wszystko to kupa, jak nie wiesz, gdzie pogrzebac w systemie. Mam
486 160MHz (AMD), 16 RAM, 1,6 GB HD i Windoza chodzi mi tak samo jak mojemu
kumplowi - melepecie komputerowej - na jego P200MMX, 64MB RAM, HD 3,1. No
ale u niego Winda zabiera na cache 40MB RAMu.
Milego dostrajania
Mordazy