Re: ISDN i inne lacza

Autor: Edwin Wierszelis (edwart_at_tomcat.wroclaw.tpsa.pl)
Data: Sat 13 Dec 1997 - 18:25:37 MET

On Wed, 24 Sep 1997 16:49:21 +0200, "Michał R. Hoffmann"
<misiek_at_uoo.univ.szczecin.pl> wrote:

>Jak dobrze pamiętam (nie mogę teraz znaleźć tego artykułu) bywa jeszcze
>trzeci kanał, chyba 16KB.

Cos gdzies dzwoni...
Nie 16KB tylko 16kb/s albo 16kbps. Ten kanal (tzw. kanal D) nie jest
dostepny dla uzytkownika tak jak kanaly B, gdyz sluzy do sterowania
przebiegiem polaczenia (tzw. sygnalizacja). ISDN przewiduje
wykorzystanie go do wolnej transmisji pakietowej z predkoscia rzedu
9600 bps.

>Co ciekawe, mając ISDN, można na jednym kanale
>B łączyć się z Internetem, a na drugim B rozmawiać przez telefon.

I co ciekawsze, mozna "powiesic" na koncu linii ISDN wiecej urzadzen
(do 8), niezaleznie wybieranych (ostatnia cyfra w numerze). Oczywiscie
wszystkie naraz nie moga pracowac.

>jeśli się tego nie ma ustawionego, to może się okazać, że siedzę na
>Internecie, a ktoś do mnie w tym czasie dzwoni. On ma sygnał, że
>wszystko jest w porządku, tylko ja nie odbieram telefonu, a u mnie ten
>telefon wcale nie dzwoni

W ISDN nie ma takich rzeczy. Chyba ze ktos cos zle skonfiguruje, ale
to nie sa normalne sytuacje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.