Re: bzyczenie monitora. :(

Autor: Edwin Wierszelis (edwart_at_tomcat.wroclaw.tpsa.pl)
Data: Sat 13 Dec 1997 - 18:25:41 MET

On 26 Sep 1997 10:20:09 GMT, "Piotr Marek Jr." <pmj_at_usk.pk.edu.pl>
wrote:
> od pewnego czasu zaczelo cos dziwnego sie dziac z moim monitorem.
> bzyczy. na dosc wysokich czestotliwosciach. z poczatku pojawialo
> to sie sporadycznie (tylko przy 1024x768, przy 800x600 nie)
> ale teraz brzeczy tez w 800x600. bztczenie jest dziwnie uzaleznione
> od tego co jest wyswietlane na ekranie. jezeli mam odpalona jakas
> aplikacje gdzie jest duzo bialego - zaczyna bzyczec. jak tylkio
> sie przerzuce na inne okno - przestaje.

Bzyczy na wysokich czestotliwosciach? Piszczy raczej...?
Walnij monitor albo puknij czyms, gdy bedzie bzyczal. Powinno
przestac.

Takie dzwieki wytwarza czasem rdzen transformatora wysokiego napiecia
(odchylania), cewki odchylajace albo jakas inna drobna a luzna czesc,
ktora wpada w mechaniczny rezonans. Jezeli to zjawisko nie wplywa w
zaden sposob na obraz to jest niegrozne.