Re: Dos i zabezpieczenia plikow

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 12 Dec 1997 - 19:44:06 MET

On Fri, 12 Dec 1997 20:10:22 +0100 (CET), Tomasz Fidecki wrote:

>Witam
>czy ktos zna jakis rezydentny programik dajacy namiastke "security" pod
>dosem. Chce troche utrudnic dzialalnosc uczniow, ktorzy permanentnie
>usuwaja pliki ze szkolnych PC-tow. Instalacja innego "SO" raczej nie
>wchodzi w rachube.

Laaata temu, bodaj w PCKurierze, albo nawet w takiej gazetce, co sie
nazywala "Komputer" (ale raczej w PCK) byl opublikowany sprytny TSR,
ktory powodowal, ze proba zapisu na twardzielu dawala taki efekt, jak
proba zapisu na zabezpieczonej dyskietce ("disk write protected").
Popelnili to -- o ile mnie pamiec nie myli -- ludzie z Wydzialu
Okretowego PG i przez lata z powodzeniem wykorzystywali w swoich
laboratoriach komputerowych.

Chyba czeka Cie wyprawa do jakiejs czytelni...

OSciski!
Mirek Nowakowski

PS. W DR-DOS-ie takze jest (bylo?) cos takiego jak ukrywanie katalogow i
zabezpieczania ich haslem.