Re: pami^*ci IBM

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 12 Dec 1997 - 17:22:34 MET

Krzysztof Maszczyk napisal (-a) :

> Zamierzam zakupić pamięć (2x16MB) w pewnej firmie. W cenniku mają
> napisane, że są to pamięci produkcji IBM ale wiem, że oni mają co innego
> w cenniku a co innego sprzedają. W związku z tym pytanie: jak rozpoznać,
> że pamięci wyprodukował IBM? Jakie jest oznaczenie czasu dostępu? Czy te
> pamięci będą istotnie lepsze niż "no name"? Z góry bardzo dziękuje i

Zalezy co sie rozumie przez "pamiec", czy chodzi tu o uklady scalone czy sam
modul a moze i jedno i drugie. Jesli chodzi o te pierwsze to nie mozemy
mowic o "no name" bo firmy (przewaznie dosc duze) ktore stac na technologie
i produkcje ukladow DRAM bardzo wyraznie oznaczaja swoje produkty
(przewaznie jest to skrot od nazwy lub samo logo danej firmy).
Jesli chodzi o gotowe moduly (plytka drukowana z przylutowanymi kostkami
pamieci) to tu jak najbardziej mozna mowic o "no name" bo sama plytke
potrafi zrobic kazdy (w samej Polsce mogloby je produkowac conajmniej
kilkanascie firm a co dopiero na takim dalekim wschodzie).
Jesli producenetem calego modulu pamieci (plytka+kostki) jest ten sam
producent to mozna mowic o duzym szczesciu ale cos takiego zdaza sie rzadko
i kosztuje sporo wiecej.
W Twoim wypadku jest pewnie tak, ze sa jakies tam moduly z koscmi IBM'a.

Piotrek