Re: Siec z 2 komputerow ?

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 10 Dec 1997 - 16:18:10 MET

Andrzej Popowski wrote:

> Jeszcze tanej bedzie, jezeli kupisz karty ISA i zrobisz kabel na skretce,
> mysle ze jak troche poszukasz, to zejdziesz do 100zl. Karty bez zlacza BNC
> sa tansze i nie trzeba kupowac trojnikow i terminatorow.

Kabel na skrętce trzeba będzie samemu robić, żeby się obejść
bez huba. Przy BNC nie ma tego problemu. Karty PCI kosztują mniej
więcej tyle samo, co ISA (przynajmniej, jeśli chodzi o rozsądne
jakościowo), a są trochę szybsze i nie obciążają tak procesora.
Do tego PnP na kartach PCI jest jedynym działającym PnP - w przypadku
ISA trzeba się często nieźle namęczyć, karta na PCI rusza sama
nawet pod Windows NT bez konfiguracji.

> Korzystam z WinGate, dziala na nim IE4, Outlook Express, Free Agent, Eudora.
> Co jest w Netscape takiego, ze nie mozna uzyc poczty?

Też mam WinGate, wersja 2.0e dla WinNT. Na razie jest on tylko
postawiony domyślnie, jeszcze go nie konfigurowałem. W takiej
konfiguracji działa bezproblemowo tylko WWW, Netszkapa
przy połączeniach POP3 wywala się, że nie znalazła komputera
w sieci (bo łączy się bez proxy). W ustawieniach Netscape mam
proxy na HTTP, FTP, Gopher i Socks, nie ustawiałem na WAIS i
Security. Będę się tym jeszcze kiedyś bawił, ale nie zależy mi
na tym, bo i tak nie będę dawał stacjom bezmodemowym prawa do
dial-on-demand. Więc jak już się ręcznie łączę, mogę pościągać
pocztę dla stacji.

Pozdrowienia,
| Radosław Sokół | mailto:rsokol_at_iname.com |
| | http://friko.onet.pl/ka/lizard/ |
| | What do you want to fix today? |