Polskie znaki w Netscape Mail i Collabra

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_nencki.gov.pl)
Data: Wed 10 Dec 1997 - 17:47:31 MET

Niestety chyba ten problem mnie przerasta...
Mam ciagly problem z wysyłaniem postów z Netscape 4.03 (Win95 OSR2) z
polskimi znakami na listę i jako maile. Jeżeli wysyłam list bez zmiany
kodowania, to w View/Encoding pokazuje mi WIN. Pisze mail normalnie i
zamiast polskiej litery duże A z ogonkiem na serwerze lub u odbiorcy
pojawia się duże L z apostrofem, a zamiast małego a z ogonkiem pojawia
się czeske sz (s z daszkiem). Tak widać w Netscape i Eudorze z polskimi
fontami ISO Latin 2. Reszta zankow OK. Jak użyje klawiatury ISO to
piszac na ekranie widzę krzaczki zamiast ASas - zogonkami i Zz - z
apostrofem, ale listy dochodza OK. Poza tym nie ważne jak ustawie sobie
encoding, zawsze w naglowku jest ISO.
Jak zmienie encoding na ISO to polskie znaki sa jeszcze bardziej
pobadziane.

Może ktoś wie dokładnie w jaki sposob Netscape zamienia znaki
wprowadzane z klawiatury na znaki w kodzie ISO. W edytorze www działa to
bez zarzutu.
Rozumiem, zeby sie tak dzialo przy wszystkich szasciu znakach ale tylko
przy a,??

A to tesy czcionek
klawiatyra org:ĽŚĆŹŻÓŁŃšśćźżółń
klawiatura iso:ĄŚĆŹŻÓŁŃąśćźżółń