Pyty dla PII

Autor: Piotr Przyłucki (piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 10 Dec 1997 - 01:21:58 MET

Porownywalem opisy kilku plyt dla PII. To co rzucilo mi sie od razu w oczy
zapisalem ponizej.
Pewna wada wspolna dla wszystkich plyt jest istnienie tylko 2 slotow ISA
(w dodatku jedno z nich dzielone z PCI). Niestety nigdzie nie pisza jak
do tych dwoch gniazd wlozyc karte muzyczna, modem i karte sieciowa.
Tylko Asus chwali sie, ze moze wyciagnac 333 MHz. Czy ma to jakies
znaczenie ? Czy ma byc wypuszczony proc pod taki zegar ? (chyba gdzies
czytalem, ze ma byc).

TYAN S1692S Tiger
-------------------------
Posiada stabilizator napiecia typu VRM. Lepszym rozwiazaniem jest impulsowy

stabilizator napiecia Switching Voltage Regulator (dobrze mowie ?)
4 gniazda DIMM dzieki czemu istnieje mozliwosc zainstalowania do 512 MB
RAM.
Obsluguje rowniez 5V EDO DIMM
Zawiera wsparcie dla ACPI.

FIC KL-6011
----------------
3 gniazda DIMM co powoduje ograniczenie do 384 MB RAM.
Wspiera ACPI.
Brak portu na podczerwien.

Intel AL440LX
-----------------
Tez "tylko" 3 DIMMY (384 MB RAM) ale bardzo kaprysna, bo uznaje tylko
4-clock'owe.
Chyba nie ma wsparcia dla ACPI

ASUS P2L97
----------------
Mozliwosc ustawienia czestotliwosci od 233 do 333 MHz
Pamiec standardowo do 384 MB.
Nie wiem czy te plyty, ktore sa w ofertach zawieraja port IrDA.
Nie wspiera ACPI

Jezeli ktos mialby cos do skorygowania albo dodania na temat tych plytek,
to bede bardzo wdzieczny. A moze jeszcze jakas inna plyta jest warta uwagi
?
Poza tym, pomijajac roznego rodzaju bajery zainstalowane na tych plytach,
ktoras jest pewnie najwydajniejsza, najwygodniejsza, itd, itp. Ja tylko
moge
przeczytac opis dlatego teraz pytam o praktyczne wlasciwosci.

                                Piotr Przylucki