Re: Flash-BIOS

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 19:38:37 MET

5 Dec 1997 13:14:26 GMT, "Beer" <beer_at_do.poznan.tpsa.pl> piszesz:

> Posiadam plyte SOYO 5TF5 ktora ma (a raczej miala) mozliwosc
>upgrade BIOS'u.Niestety przy ostatnim upgrade (wczesniej dwukrotnie
>bylo ok'e) maszyna "zaniemogla".Nie robilem tego z poziomu Win95
>tylko "czystego" dos'u,uzywalem najnowszego AWDFLASH,mam
>BIOS prosto z site SOYO (i napewno odpowiedni bo "wtlaczany" w identyczna
>plyte u kolesia,z dobrym skutkiem oczywista).
> Teraz pytanko ...czy ma ktos moze pojecie czy mozna
>zaladowac taki Flash-BIOS na programatorze ?.Chcialbym zaznaczyc ze tzw.
>Boot-BIOS juz nie dziala (spreparowalem dyskietke wedlug instrukcji,
> [...]

Tez mi sie to kiedys zdarzylo, SOYO 5TF2. Poniewaz to byly moje
pierwsze doswiadczenia z flashem, to przygotowalem sobie wczesniej
bios na zwyklym epromie. Po wlozeniu epromu, komputer dzialal, tylko
krzyczal, ze nie udaje mu sie zapisac czegos po boocie (chyba ESCD?).
Nastepnie zabralem flasha do pracy, wstawilem do programatora i
zapuscilem program. Ten zglosil, ze flash jest zabezpieczony przed
zapisem (albo cos podobnego). To dalo sie usunac poprzez kasowanie
calego flasha, po czym mozna bylo go normalnie zaprogramowac.
Oczywiscie programator znal typ flasha, nie mozna liczyc, ze prosty
programator epromow zadziala poprawnie.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)