Problem z dyskiem QUANTUM

Autor: Korona, Marcin (mkorona_at_rose.man.poznan.pl)
Data: Mon 08 Dec 1997 - 19:27:12 MET

Czesc,
widze, ze temat jest tu calkiem popularny...

Wlasnie stalem sie (nie) szczesliwym posiadaczem dysku quantum 4.3SE.
Zadowolony podlaczylem go do komputera, uruchomilem FDISK (Win95OSR) i
... wykazal (az) 283MB. Troche zaskoczony tak szalona pojemnoscia
sprawdzielm dysk FDISKiem z Linuxa - ten zachowywal sie poprawnie.
Utworzylem wiec (z Linuxa) partycje i instaluje Windows (OSR). Na
poczatku scandiska komunikat mniej wiecej taki : ustaw swoj dysk w
trybie LBA bo bedzie zle (bad sectors itd). Ok, ale ten dysk nigdy w
innym standardzie nie pracowal - zawsze byl LBA. Instalacja przerwana
bez szans na kontynuacje.
W koncu sprobowalem zainstalowac stara 95 (nie OSR, na partycje 1.95GB)
- poszlo. Niestety po zainstalowaniu kilku aplikacji pojawil sie
komunikat o niemozliwosci odczytania danych i scandisk wykryl cala mase
bledow. I tak juz zostalo.

  Mam dwa dyski na jednej tasmie WD 1.6 GB i ten. Wlasnie naczytalem sie
ze te dwa typy nie bardzo sie lubia ale dlaczego moim kosztem ? Ok,
sprobuje je rozdzielic ale chyba nie mam wiecej pomyslow. No chyba, ze
moja plyta (SOYO 486 + AMD K5, 133MHz) nie chce wspolpracowac z dyskiem
UDMA ale w to watpie.

Pozdrawiam czytajacych, jesli wiecie co z tym zrobic to prosze o maila.

Marcin Korona

email : mkorona_at_rose.man.poznan.pl