W czym jest problem z dyskiem SCSI, FAT'em32, kontrolerem czy partycjami ???

Autor: Kuba Urbaniak (jakub.urbaniak_at_biz.net.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 15:01:11 MET

Cześć,
Mam następujący problem:
przy kopiowaniu dużych plików (20-30MB) na jeden z dysków SCSI, system
nie wywala żadnych błędów, natomiast plik taki jest zazwyczaj
uszkodzony... gdy pliki są mniejsze, problem nie występuje lub pojawia
się losowo. Sprawdziłem to przerzucając pliki .zip i próbując je potem
rozpakować. Żaden wynalazek typu Scandisk lub NDD nie wykazuje żadnych
błędów ani struktury ani powierzchni...
Pytanie: jak stwierdzić czy problem leży w dysku, kontrolerze czy file
systemie?
Konfiguracja złoma:
Kontroler SCSI: Adaptec AH 294x/AIC78xx
Wewnątrz dwa dyski:
- Seagate (boot'ujący ID0, działający bez problemów)
- Quantum (ID1, zaterminowany) z którym są problemy
Oba dyski pracują w FAT32 z tym, że pierwszy ma 1 partycje Primary,
drugi 1 Extended z 1 dyskiem logicznym.
Zewnątrz: CD-ROM (ID4), nagrywarka(ID5) i skaner(ID6, zaterminowany)
Kolejność na szynie jest taka jak napisałem powyżej.

Pozdrawiam,
Kuba Urbaniak