Odp: Jak zalozyc siec ?

Autor: Jaromin Tomasz (tjaromin_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 25 Nov 1996 - 11:37:36 MET

>sorry moze komus moje pytania wydadza sie banalne lub nawet idiotyczne ale
>sieci to nie jest
>moja najmocniejsza strona...
>bardzo bym prosil o odpowiedz na kilka ponizszych pytan:

Prosze bardzo :)
>Jak polaczyc ze soba poczatkowo 2 a docelowo 5 lub 6 komputerow (PC) przy
>odleglosciach okolo 200-400 metrow (miedzy trzema budynkami) bez uzycia
>koncentratora ?
Na razie kupic dwie sieciowki (najlepiej jakies PCI za 80-90 zl) nastepnie
kabelek (ja dzialam na bmc 50 ohm) i polaczyc je za pomoca odpowiednich
wtyczek (przy kupnie kart wszystko ci wyjasnia)

>(przesyl danych pomiedzy wszystkimi stacjami, ewentualny wydruk na drukarce
>podlaczonej
>do jednego z komputerow, oraz granie np. Quake/Blood/Read Alert/itp....)
>Czy mozliwy jest przesyl danych przy tej odleglosci z predkoscia 10mbit ?
>Jesli nie ta jaki maksymalny mozna uzyskac ?
Mysle ze bedzie dzialac na 10 mbit :)

>Jakich kabli nalezaloby uzyc: koncentryk/ciekni/gruby albo skretka ?
>(koszty - najtanszy ?)
Tego ci nie powiem bo sam zadalem pytanie do grupy - tez zakladam siec
osiedlowom ;)

>Jak sie ma sprawa izolacji galwanicznej (czy jest wymagana) / zgodnosci faz
>sieci ?
Ni wim

>Jakich kart nalezy uzyc (ISA/PCI) oraz jakiej firmy (jak najtaniej i jak
>najlepiej) ?
jak juz wspominalem najlepiej PCI, ktore chodza juz od 80-90 zl. Zupelnie
wystarcza.

>Jak skonfigurowac WINDOWS 95 (co trzeba zrobic po podlaczeniu kart poza
>instalacja sterownikow) ?

Jak zainstalujesz juz karte sieciowa pokaze ci sie ikona Otoczenie Sieciowe
i tam doinstalowywujesz odpowiednie protokoly. Musisz zainstalowac protokol
zgodny z IPX, potem najlepiej klienta Siec MS Network i usluge Udostepnianie
Pliko i Drukarek w sieci MS network :) Na kazdym kompie powinno byc ta samo
i nie bedziesz potrzebowal serwera.

>Czy jeden komputer MUSI pelnic role serwera i nie byc normalnie
>wykorzystywany (caly czas musialby
>by byc wlaczony aby pozostale stacje mogly przesylac dane)/ czy wszystkie
>stacje moga byc rownorzedne ?
Nie trzeba serwera

>Jakie sa szacunkowe koszty kart sieciowych (nowe / uzywane) ?
90-80 zl

>Oraz wszytkie inne problemy jakie moga wyniknac przy probie wykonania sieci
>(wylaczajac problem
>przeciagniecia przewodow )
Czy ruszy ?:) Jesli poczatkowo siec bedzie miala 250-300 m to spoko ale
jesli przekroczy juz te 300 m to bedziesz musial chyba kupic repeater
(wzmacniacz) gdyz max odleglosc miedzy siciowkami wynosi (dla kabla BMC) ok
320m. :( Tez mam taki problem i wlasnie sie rozgladam za takimi
urzazeniami. Jak chcesz wiedziec wiecej to poczytaj posty "Siec osiedlowa -
kroczek dalej"

>Prosze o sensowne odpowiedzi i sugestie.
>Najlepiej na E-mail

Posylam je na liste bo sam chce wiedziec co ci jeszcze doradza :) W koncu
mamy ten sam problem.