Niedoinformowany dystrybutor EPSON-a :-)))

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Fri 05 Dec 1997 - 20:39:07 MET

 Niedawno z mieszanymi uczuciami nabylem drukarke Epson Stylus Color 600.
 Od czasu do czasu zdarza mi sie wydrukowac cos z czystego DOS, a jak
wiadomo do tego potrzeba czcionek w ROM drukarki. Stylus 600 zawiera
przyzwoita ilosc czcionek (7+draft w tym 2 skalowane) w ROM, ale jak
wynikalo z informacji na stronie For Ever - dystrybutora Epsona, a takze z
instrukcji obslugi, w drukarce tej nie bylo polskich znakow oto cytat z
opisu parametrow ze strony
http://www.epson.com.pl/products/printers/ink/Sty_c600/St_c600.htm
>Tablice znakow i strony kodowe:
>5 czcionek bitmapowych: EPSON Roman, SansSerif, Courier, Prestige, Script
>4 czcionki skalowane(wielkość 8-32 punktów, krok 2 punkty):EPSON Roman,
>SansSerif, Roman T, SansSerif H
>11 stron kodowych: PC437, PC850, PC860, PC865, Abicomp, BRASCII, Roman >8,
ISO Latin 1, KURSIV
>670 czcionek True Type: CD-ROM

Gdy jednak przyjrzalem sie blizej drukarce i wydrukowalem strone menu (w
Epson Stylus ustawia sie parametry przy pomocy wydrukowanych menu) okazalo
sie ze tych stron jest znacznie wiecej. Sa miedzy innymi oprocz powyzej
wymienionych:
PC852, Mazowia, ISO 8859-2, Bulgaria, Estonia i inne.

Nie rozumiem zupelnie dlaczego firma For Ever wykazala tak daleko idaca
skromnosc (wrecz antyreklame) przy opisie tej drukarki. Wydaje mi sie, ze
dla polskiego uzytkownika informacja o polskich znakach w ROM powinna sie
znalezc na pierwszym miejscu. Wprawdzie obecnie na plan pierwszy wysuwaja
sie pod Windows czcionki TrueType, nie znaczy to jednak, ze nalezy
rezygnowac z mozliwosci uzywania starego dobrego oprogramowania pracujacego
i drukujacego w trybie znakowym.
 Juz dawno przestalem sie dziwic temu, ze wiekszosc sprzedawcow w sklepach
ze sprzetem komputerowym bardzo malo wie o tym czym handluje, a prawie nic o
tym co dopiero ma sie ukazac. Jednak nowoscia jest dla mnie taka postawa ze
strony dystrybutora - niedoinformowanie o mozliwosciach sprzetu, ktory sie
sprowadza i puszcza w kraj??? Niebywale!

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl