Re: Pomocy: stracona partycje HDD

Autor: Piotr Krachel (antyspam.krachlik_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 04 Dec 1997 - 15:05:38 MET

Czarek Krzesinski wrote in message <34866f38.2583562_at_news.icm.edu.pl>...

<ciach>

>Pytanie jest nastepujace: czy program instalacyjny Windows 95 OSR2 ma
>opcje "zmien system plikow na calym dysku" (czy cos w tym stylu), i
>czy wyswietla komunikaty ostrzegajace przed utrata zawartosc na dysku
>C: i dysku D:? Czy umozliwia zmiane systemu plikow FAT-16 na FAT-32 na
>tylko jednej, wybranej partycji czy wylacznie na wszystkich? Inaczej
>mowiac: czy utrata partycji/dysku D: to byl ewidentny blad osoby
>instalujacej nowe oprogramowanie, czy tez instalator Windows 95 OSR2
>mogl to zrobic sam, nie informujac uzytkownika?

> [...]

Wina jest ewidentnie po stronie owego "innego znajomego" - przecież wszystko
chodziło dopóki nie zaczął mieszać. Instalacja Windows 95 OSR2 nie powoduje
usunięcia żadnej z partycji - ja np. miałem kiedyś Linuxa + Windows 95 +
Windows NT na jednym dysku (razem 5 partycji) - najpierw odpalał się LILO
(wybór Linux - reszta), a później NT Boot Manager (wybór 95 - NT). Następnie
zachciało mi się OSR2 - po zainstalowaniu musiałem tylko odświeżyć LILO, a
później pomęczyć się z NT i wszystko chodziło OK.
"Znajomy" musiał po prostu namieszać - OSR2 nie instaluje się na istnieącą
wersję Win 95, trzeba najpierw wyciąć starą wersję, i pewnie wyciął - tyle
że za dużo :-)

--
Piotr Krachel
Odpowiadajac usun "antyspam" z mojego adresu lub uzyj jednego z ponizszych: