Re: Podkręciłem właśnie procesor...

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Thu 04 Dec 1997 - 13:14:31 MET

Marcin Miller wrote in message <01bd0005$62b1d520$e6b5ccc2_at_alf>...
>Dlaczego mówią, że jest to 233MHz skoro wystarczy przepiąć kilka jumperków
>i jest 266MHz?

Intel ma swoje normy, ktore mozesz przeczytac w dokumentacji procesora.
Miedzy innymi podaje czestotliwosci pracy szyny, roznego rodzaju zaleznosci
czasowe, pobor pradu, warunki chlodzenia itp. Jezeli podkrecasz procesor, to
prawdopodobnie niektore parametry zostaja przekroczone, np. prad jest zbyt
duzy lub parametry czasowe do pracy dwuprocesorowej nie sa spelnione.
Oczywiscie to nie przeszkadza, ze procesor pracuje OK, ale z punktu widzenia
producenta nie sa spelnione jego warunki techniczne aby zakwalifikowac go do
takiej pracy.

>Czy ta zmiana powoduje większe grzanie się procesora lub obniżyła wydajność
>innych podzespołów?

Grzanie zwieksza, zwieksza wydajnosc, zmniejsza niezawodnosc.

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )