Zasilacz a dyski ( bylo Re: Help! Hard disk fail... )

Autor: Piotr Zadrozny (pzadrozn_at_micros.com.pl)
Data: Thu 04 Dec 1997 - 11:22:05 MET

On Wed, 3 Dec 1997, Robert Slaski wrote:

> Hehe.
> Dzisiaj wlasnie mialem okazje ratowac dane z dysku z ktorego, po
> wlaczeniu, wydobywaly sie dzwieki przypominajace prace szlifierki (nie
> mogl wystartowac)
> 1) Wywiercilem sruby mocujace pokrywe (coz, nietypowe sruby :-)
> 2) Metoda recznego pozycjonowania glowicy i krecenia talerzami udalo mi
> sie zmusic dysk do startu
> 3) Po kwadransie wygrzewania i kilkunastu resetach zaczal reagowac na
> jakiekolwiek polecenia odczytu. Po nastepnych dziesieciu udalo sie
> [...]

  To tak jak z grzybami, wszystkie sa jadane, ale niektore tylko raz....
  Mozna dysk rozebrac, ale tylko po to by odzyskac dane, pozniej ten dysk
  nadaje sie np: do zabijania karaluchow...

  Z moich ostatnich doswiadczeni wynika, ze znaczenie ma rowniez zasilacz.
  Zmienialem kumplowi dysk, mial WD 1,2G, ktory sprawowal sie bez zarzutu,
  kupilem Seagate 1,7 , nie zawsze startowal ( problemy z pozycjonowaniem
  glowicy ), powiesil sie pare razy przy instalacji DOS'a. Wymienilem
  na Seagate 1,7 UDMA, podobnie pochodzil troche i zaczal robic jaja!
  Oddalem, w serwisie sprawdzalismy ten dysk dzialal bez zarzutu!!!!
  Kupilem Samsunga ( mimo wszystko z oporami, ale mial 18 m-cy gwarancji )
  i chodzi jak burza!
  Warto zawsze sprawdzic jak niepewny sprzet zachowuje sie w innych
  komputerach.
  Moze ktos wie jaki wplyw moze miec zasilacz np:
  na dyski twarde i co mozna ewentualnie w nim zmienic...

  # Piotr Zadrozny #
  # e-mail: #
  # pzadrozn_at_micros.com.pl #
  # Cracow Poland #