Re: Help! Hard disk fail...

Autor: Robert Slaski (robcio_at_pepe.w.domu)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 19:12:02 MET

Marek Jóźwik wrote:

> Cześć
> Weź może dysk do kumpla, ustaw go na slave'a i wtedy spróbuj.
> Ja mam dysk (Caviar 120MB co prawda), który nigdy nie startuje, czasami nie
> chce się "znaleźć"
> w AutoDetect ale jeśli podłšczony jako drugi, sprawuje się nieźle.
>
> A w ogóle radzę sprawdzić zasilanie dysku!

Hehe.
Dzisiaj wlasnie mialem okazje ratowac dane z dysku z ktorego, po
wlaczeniu, wydobywaly sie dzwieki przypominajace prace szlifierki (nie
mogl wystartowac)
1) Wywiercilem sruby mocujace pokrywe (coz, nietypowe sruby :-)
2) Metoda recznego pozycjonowania glowicy i krecenia talerzami udalo mi
sie zmusic dysk do startu
3) Po kwadransie wygrzewania i kilkunastu resetach zaczal reagowac na
jakiekolwiek polecenia odczytu. Po nastepnych dziesieciu udalo sie
odczytac pare sektorow. Potem juz poszlo z gorki, choc co jakis czas
przystawal, zeby skalibrowac glowice.

Oczywiscie mialem farta, ale z drugiej strony fajnie bylo popatrzec jak
dysk pracuje :-)). Ciekawe jak bedzie dzialal, gdy sie troszke przykurzy
;-)

-- , --
-- Robert Slaski slaskir_at_ee.pw.edu.pl slaskir_at_polbox.com --
-- --