word/DAT/UDMA

Autor: Michal Glebowski (glebowsk_at_wipos.p.lodz.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 20:12:58 MET

Mam kilka pytań, na które zna ktoś może odpowiedzi ...

1. W Edytorze Word (7 lub 97, może wcześniejsze też) istnieją czcionki
(zewnętrzne), dla których nie można sprawdzić
pisowni (po polsku). Dopiero zamiana fontów na np. Times pozwala dokonać
automatycznej korekty...

2. Czy UNICODE, to wymysł Microsoftu?: Lucida Sans Unicode (pochodzi z
Office 97) jest poprawnie wyświetlana jedynie w produktach Micro$oftu,
natomiast taki doskonały program jak Corel 7, już sobie
nie radzi z tym fontem i nie wyświetla polskich znaków (ograniczenie do 256
znaków).

Jest jakaś na to rada?

3. Jeden z moich znajomych zadał mi pytanie: czy można zgrać kasetę cyfrową
audio (DAT) na płytę CD?

Moje pytanie brzmi: czy kasety muzyczne DAT mogą być w jakiś sposób
odczytane na komputerach (i naprzykład zrzucone do WAV) ?

Jak zwykle ciekawy - M227

ps. 4. Co sądzicie o Ultra DMA/33? Okazuje się (sam sprawdzałem), że np.
taki Fujitsu 1,7 UDMA33 ma porównywalne parametry szybkościowe do Caviar
3.1 (zwykły) - czas dostępu & transfer.

Podobno Seagate UDMA33 (Ultra ATA, jak to oni nazywają) są cieńsze od
zwykłych Caviarów? Czy wewnętrzne parametry tych dysków nie nadążają za
możliwościami magistrali UDMA??

szacuneczek. glebows_at_wipos.p.lodz.pl