Re: Jeszcze raz Pascal

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 12:28:52 MET

At 09:28 12-03-97 +0100, you wrote:
>Witam !
>Chcialbym sie dowiedziec jak mozna zrobic cos
>takiego w Pascalu zeby bylo cos takiego:
>mam na ekranie tekst a potem wciskam jakis klawisz
>(powiedzmy R ) i zostaje wyswietlony obrazek
>bmp , pcx czy tez jpg.
>Nie wiem jak zrobic zeby pascal wyswietlil ten
>obrazek.
>Jesli to mozliwe to chcialbym miec ten obrazek
>w oknie na stronie z tekstem.

  W zalezniosci czy chodzi ci o DOSa czy Windows
  to rozwiazanie bedzie bardzo rozne.

  W DOSie to jedynie cos takiego jest mozliwe
  gdy przejdziesz w tryb graficzny odpowiedni do
  liczby potrzebnych kolorow; pobierasz palete
  z obrazka, ustawiasz te palete w karcie VGA,
  wyswietlisz obrazek w odpowiednim miejscu ekranu.
  Zeby bylo widac tekst to oczywiscie nalezy go
  wyswietlic/wypisac na ekranie. Tak sie szczesliwie
  sklada, ze mozna uzywac do tego instrukcji writeln.
  Uzyskanie polskich liter wymaga troche kombinacji.
  Szczegolow teraz nie bede pisal.

  Aby to wysietlanie dzialalo dosc szybko to obrazek
  mozna ustawiac w poziomie z dokladnoscia 8 pixeli
  (czyli 1 bajt w pamieci karty VGA) i z dokladnoscia
  1 pixela w pionie.

>Czy ktos biegly w pascalu moglby poswiecic mi
>chwile swego niewatpliwie cennego czasu i to
>wyjasnic ?
>Lub tez przyslac jakis przykladowy swoj programik ?

  Sam uniwersalny dekoder z formatu PCX na bitmape
  zajmuje kilka kartek wydrukow. :(