Re: Siec na osiedlu - kroczek dalej

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_micros.micros.com.pl)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 02:36:52 MET

Jaromin Tomasz <tjaromin_at_friko.onet.pl> napisał(a)
>'>'Witajcie :)
>'>'najwieksza odleglosc miedzy kompami bedzie miala max 200 m :( co mnie bardzo
>'>'niepokoi. W istrukcji mojej karty jest napisane ze wyciagnie 185m na jednym
>'>'segmencie. Mam nadzieje ze sa to dane bardzo pomniejszone bo jak nie to dupa
>'>'(sorx) blada.
>'>'Mam wiec takie pytanka :
>'>'1. Ile wzmacniaczy bede potrzebowal na taka siec?
To zależy od fizycznej lokalizacji komputerów - narysuj mapkę, podeślij to
Ci powiem. Może lepiej będzie na przykład zrobić mieszankę
koncentryk/skrętka?

>'>'2. Czy istnieja wzmacniacze, ktore pozwalaja wyciagnac w nastepnym segmencie
>'>'np. 300
>'>'metrow?

Po pierwsze - nie wzmacniacze, tylko repeatery. Po drugie, są. Tylko wtedy
wszystkie urządzenia (karty, inne repeatery) muszą być na 300m

Po drugie - pomijasz fakt, że zasięg jednego segmntu koncentryka to 185
metrów przy 100 stacjach na segmencie. JAk jest ich mniej, to zasięg się
wydłuża. W krytycznym przypadku kuedy na segmencie sa tylko dwie stacje na
koncu (tzw. segment point-to-point) odleglosc maksymalna wzrasta do 370
metrów (2 * 185). Po drugie można użyć grubego koncentryka - wystarczy
tylko zaopatrzyć się w odpowiednie przejściówki z grubego na wtyki BNC -
polecam sklepy z CB radio. Zarówno kabel (50 omów) jak i wtyczki powinny w
nim być.

>'>'3. Czy nie bedzie klopotow, jesli w takiej sieci beda pracowac rozne karty
>'>'sieciowe?

Nie

>'>'4. Jaki TANIE! wzmacniacze mozna dostac obecnie na rynku (najlepiej cosik w
>'>'granicach 200 zl o ile takie istnieja)
Raczej typu 'krzaki'. Repeatery tak naprawde to dwie kostki polaczone ze
soba (i pare innych czesci).

>'>'5. Czy znacie firme u ktorej kupowalbym kabel i ktora dala by mi gwarancje,
>'>'ze np. z 2 wzmacniaczmi ta siec bedzie dziala, jesli nie to zwijaja kabel :)
>'>'(troche naiwne ale niech chociaz jako fachowny zagwarantuja)
Nie sadze, zeby taka byla. W koncy jaka maja gwarancje, ze Ty dobrze
polaczysz wtyczki? BTW - polecam Ci polskei wtyki BNC lutowane - co prawda
trzeba się z nimi torchę więcej bawić ale z mojego doświadczenia wynika że
są o wiele lepsze (choćby to, że są srebrzone, a nie chromowane) i
rzadziej się rozłączają.

>'>'Jesli kogos by cholernie wciagnal moj problem, to moge mu przeslac dodatkowe
>'>'info. Acha! Chcialbym, aby koszt tej inwestycji(?) nie przekroczyl 210 zl na
>'>'osobe (liczac ze karta wyniesie go 100 zl).

Oki, prześlij plan gdzie kto jest to sie pomyśli.
BTW - IMHO skrętka jest lepszym rozwiązaniem, bi jak komuś się wtyczka
wypnie to tylko on ma klopoty.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 12) 6479765