Siec na osiedlu - kroczek dalej

Autor: Jaromin Tomasz (tjaromin_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 21 Nov 1996 - 00:22:28 MET

Witajcie :)

Moje pytanie jest troche podobne do maila dotyczacego sieci w bloku ale
okolicznasci sa zdecydowanie inne. Obecnie jestem polaczony z kumplem
zwyklym koncentrykiem (karty PCI) o dlugosci 55m. Dzialamy pod Win95 ale to
nie ma zbyt wielkiego znaczenia :) Chodzi o to, ze planuje z garstka innych
znajomych rozbudowac moja siec o ! 10komputerow umieszczonych na moim
osiedlu (domki jednorodzinne). Laczna dlugosc calej sieci (laczac ja
szeregowo) wynisla by,, bagatela 800m!!! Oczywiscie wiaze sie to z zakupe
wzmacniaczy itp. Wiec w czym problem? Ano wlasnie podaje szczegoly:
najwieksza odleglosc miedzy kompami bedzie miala max 200 m :( co mnie bardzo
niepokoi. W istrukcji mojej karty jest napisane ze wyciagnie 185m na jednym
segmencie. Mam nadzieje ze sa to dane bardzo pomniejszone bo jak nie to dupa
(sorx) blada.
Mam wiec takie pytanka :
1. Ile wzmacniaczy bede potrzebowal na taka siec?
2. Czy istnieja wzmacniacze, ktore pozwalaja wyciagnac w nastepnym segmencie
np. 300
metrow?
3. Czy nie bedzie klopotow, jesli w takiej sieci beda pracowac rozne karty
sieciowe?
4. Jaki TANIE! wzmacniacze mozna dostac obecnie na rynku (najlepiej cosik w
granicach 200 zl o ile takie istnieja)
5. Czy znacie firme u ktorej kupowalbym kabel i ktora dala by mi gwarancje,
ze np. z 2 wzmacniaczmi ta siec bedzie dziala, jesli nie to zwijaja kabel :)
(troche naiwne ale niech chociaz jako fachowny zagwarantuja)

Jesli kogos by cholernie wciagnal moj problem, to moge mu przeslac dodatkowe
info. Acha! Chcialbym, aby koszt tej inwestycji(?) nie przekroczyl 210 zl na
osobe (liczac ze karta wyniesie go 100 zl).

Z gory dziekuje za odpowiedzi :)

Jaro