Re: Modem i minimalny procesor

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Mon 01 Dec 1997 - 21:39:47 MET

At 17:41 12-01-97 +0100, you wrote:
>Czy ktos moglby mi dokladnie wytlumaczyc:
>
>Dlaczego niektore modemy wymagaja procesora min. xxxx?
>
>Czy jest to zwiazane z lista rozkazow ktore wykonuje uklad w modemie?

  Raczej jest to zwiazane, z tym ze niektore funkcje np kompresjii
  lub dekompresji strumienia bajtow musi wykonywac procesor
  komputera zamiast odpowiedniego procesora sygnalowego w modemie.
  W ten sposob mozna bylo zrobic tzw. WinModem tansza wersja
  bo nie zawiera lepszego procesora.

>Co bedzie jesli taki modem podlaczymy do czegos
> slabego - AT, XT, slabsze 386?

  kodowanie/dekodowanie bedzie zajmowalo 150% czasu procesora.
  Byc moze mozna taki modem ustawic na mniejsza szybkosc transmisji
  wtedy niecalkowicie zatka to glowny procesor. Ale moze nie ?
  Te winmodemy sa wszystkie zdaje sie PnP.
  Nie jestem pewien bo jestem w tym zakresie tylko teoretykiem.
  Na szczescie.