Re: ATX przedobrzony

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Sun 30 Nov 1997 - 00:41:41 MET

Sat, 29 Nov 1997 14:18:55 +0100, "Zbigniew Lapinski"
<zbyloo_at_renet.com.pl> piszesz:

>Czy moze ktos zna sposob zeby np. zmusic ATX (plyta+obudowa) aby ciagle byl
>wlaczony tz. jest faza na zasilaczu to komputer wlaczony.

Mam ATX w pracy, do tego monitor, ktory sam sie nie wylacza. Dla
wygody podlaczylem wszystko przez listwe z wylacznikiem. Teraz moge
wlaczac i wylaczac wszystko wlasnie tym wylacznikiem. Wyglada na to,
ze wylacznik na plycie trwale pamieta stan - w moim przypadku zawsze
jest ON. Jezeli wylacze na plycie (pod zasilaniem), to przelaczenie na
listwie nie zalaczy komputera, musze dodatkowo pstryknac guzik na
obudowie.

Twoj problem polega byc moze na fakcie, ze server wykonujac shut down
na koncu wylacza plyte - to mozna zrobic programowo, jest taka funkcja
APM. Korzysta z nej np. W95. Trudno mi jednoznacznie stwierdzic, gdzie
to mozna unieszkodliwic, moze wystarczy wylaczyc APM w BIOSie.

Jezeli chcesz miec zasilanie wlaczone na stale, to prawdopodobnie
wystarczy zewrzec piny 14 (PS_ON) i 5 (GND) na zlaczu zasilacza ATX.
Prawdopodobnie zwarcie nie zaszkodzi plycie, ale radzilbym odlaczyc
pin 14 od wtyczki i zewrzec do masy.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)