Re: tania karta dzwiekowa

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_it.pl)
Data: Fri 28 Nov 1997 - 16:39:36 MET

Lukasz Kaluski wrote:

> Jako uzytkownik AWE32, co owe "3D" posiada stwierdzam, ze to ni ch..a
> ma wspolnego z przestrzennascia dzwieku. Slyszalne natomiast jest
> zdecydowane pogorszenie jakosci tego dzwieku, ale to chyba nie o to
> chodzilo...

To zalezy co masz podlaczone do karty. Jesli glosniki, to
rzeczywiscie uslyszysz niewiele. Ja natomiast mam sluchawki
i bardzo sobie chwale to 3D. Po prostu przy sluchaniu dzwiekow
z glosnikow, kazdym uchem slyszy sie oba glosniki - aczkolwiek
z przesunieciem fazy. W przypadku sluchawek jest inaczej; to
co nadaje lewa sluchawka slychac w lewym uchu, a to co prawa
- w prawym. Przy sluchamiu plyt mozna to jeszcze zniesc, ale
przy syntetycznej muzyce wszystko brzmi bardzo 'plasko'.
Opcja 3D miesza dzwiek z obu kanalow z odpowiednim
przesunieciem fazy, wprowadzajac w ten spozob zludzenie
propagacji dzwieku w przestrzeni.
Aha, jest to cos innego niz tzw. QSound, ktory podobno
ma dawac dzwiek dookolny.