Re: Jaka plyta z 83MHz?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Fri 28 Nov 1997 - 11:37:05 MET

Thu, 27 Nov 1997 22:12:49 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl
(=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) piszesz:

>popej_at_friko.onet6.pl (Andrzej Popowski) napisał(a):
>/> Polecam Biostar M5ATA, chipset Ali Aladdin 4+, 83MHz zgodne ze
>
>Masz jakieś bliższe informacje o wydajności tego chipsetu ?

Juz gdzies to wysylalem, skopiuje jeszcze raz:

Porownywalem Asusa na HX z Biostarem na ALI. Wszystkie elementy
identyczne, jedynie HX z EDO a ALI z SDRAM. Dla pamieciozernych
programow ALI byl szybszy do 10%. To przede wszystkim zasluga SDRAM,
ale jezeli potrzebujesz wiecej niz 64MB, to wlasnie HX z EDO bedzie
najszybszy z chipsetow Intela.

Fragment z CT 8/97:

plyta EPoX P55TX2 Ali DB45 A-Open AP58
chipset Intel TX Ali Aladdin 4+ SIS 5582

P233MMX
Sysmark 95 208 212 212
Sysmark NT 235 240 238
Quake fps 16,8 16,9 18,4

K6 233
Sysmark 95 222 221 218
Sysmark NT 248 249 251

Cx 6x86L 200+
Sysmark 95 175 180 181
Sysmark NT 186 190 194

Sysmark wedlug testu Bapco32, Quake DOS Timdemo.

Ciekawostki dotyczace chipsetu ALI (tez CT 8/97):
max. L2 cache 1MB
max. zegar szyny 83MHz
pamiec cachowana 512MB
linear burst dla Cyrixa
max DRAM 1GB
PM burst 6333
EDO burst 5222
SDRAM burst 6111
korzysta z parzystosci i ECC
PCI asynchroniczne

Podobno ALI przygotowuje Aladdina 5 posiadajacego AGP.

>/> specyfikacja chipsetu. Szybka, wszystkie bajery, Award, ladnie
>/> rozplanowana. Ma tylko dwie wady, przy 83MHz na PCI jest 41.5 oraz tag
>
>z tym PCI to chyba zaleta ?

Jak karty chodza to tak, ale mi karta dzwiekowa nie chce dzialac na
41MHz. Podobno ALI umozliwia dzielnik 2.5 do PCI, to by dalo dokladnie
33MHz i moze nie musialbym podmieniac karty.

>/> W Gdansku w sklepie 380zl
>
>???
>Aż tak tanio ?
>W Wawie po tyle to chodzą lepsze noname'y :(

W Gdansku jest hurtownia pod nazwa MSD, mozesz sprawdzic ich cennik na
http://www.pcbird.com.pl. Nie wiem, czy sprzedaja tez poza Gdanskiem.

Biostar ma swoje www w USA i Taiwanie, juz upgradowalem BIOSa :-)
Kilka informacji o plycie:
 - 3xISA + 4xPCI niezalezne, bez dzielonego slotu, po 2 dlugie karty
kazdego typu
 - 2xDIMM + 4xSIMM, SDRAM, EDO, FPM, chodzi tez na pojedynczym SIMMie
(32bit), max 128MB, mieszanie SDRAM z innymi nie zalecane
 - stabilizator impulsowy, 3.5V, 3.3 + 2.8, 2.9, 3.2V
 - 512KB cache 6ns, prawdopodobnie cachowalne 64MB
 - szyna 60, 66, 75, 83MHz (+ nieoficjalnie 50 i 55), PCI - szyna/2
 - mnoznik procesora do 5x dla K6 (BF0 - BF2)
 - wszystkie standardowe I/O, gniazdo myszy PS/2, piny do 2xUSB
 - EIDE UltraDMA, Bus Master, zlacza na plycie z prowadnicami
 - BIOS AWARD 4.51PG, P&P, Green, flash
 - format AT, bardzo mala, nie wlutowane gniazdo do zasilania ATX,
 - pudelko, instrukcja, kable, drivery

I jeszcze jedno, chipset ALI bywa sprzedawany jako TX Pro. Takie
przeetykietowanie wykonuje firma PC Chips.