Re: Epson Stylus Color

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Tue 25 Nov 1997 - 21:08:24 MET

At 01:47 97-11-25 +0100, you wrote:
>Kiedys napisalem sobie programik, ktory drukowal potrzebne
>mi dokumenty w jezyku PCL. Wszystko pieknie chodzilo na
>laserze, ktorego jednak dzisiaj wymienilem na Epsona SC 400.
>Niestety ta cholera nie trybi PCL'a.

  Jesli to jest laserowka lub atramentowka to powinna takze "trybic"
  jezyk PCL tyle ze w jakiejs okrojonej wersji. Ogolnie PCL
  jest jezykiem opisu strony i drukarka musi miec pamiec na cala
  strone zeby to chodzilo. W malym podzbiorze PCL sa np. komendy
  do definiowania znakow.

>Czy jest jakis sposob, zeby
>rozwiazac ten problem w miare bezbolesnie ?

  RT (X) Manual :) Jesli chodzi w obu trybach to albo sie je
  przelacza dipswitchem albo z panela albo programowo.

> Oczywiscie moge
>zamienic wszystkie odwolania do PCL na odwolania do ESC/P (bo
>tylko to ta drukarka rozumie) ale po pierwsze duzo z tym byloby
>roboty, a po drugie nie mam opisu tego jezyka (i nie znalazlem go
>na sieci, gdyby ktos wiedzial gdzie mozna znalezc to prosze o glos).

  Powinien byc w manualu.

>Czy to nie jest aby ten jezyk, ktory byl stosowany wieki temu do
>iglowek ?

  A i owszem. w wersji ESC/P2 nawet to poszerzono o jakies komendy.

--
Romek