Re: Czy ktoś coś wie o TX Pro i VX Pro

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 23 Nov 1997 - 22:43:45 MET

23 Nov 97 15:36:48 GMT, "Mariusz Kulik" <kulik_at_gdansk.sprint.pl>
piszesz:

>Witam !
>Plyty glowne TX Pro i VX Pro sa na chipsetach o takich samych nazwach , nie
>sa to wiec oryginalne chipsety Intela , ale tajwanskie podrobki.
>"Teoretycznie" sa zgodne adekwatnie z TX i VX ale sugerowalbym daleko
>posunieta ostroznosc. Testowalem te plyty przez dluzszy czas w systemie
>Windows 95 i nie stwierdzilem zadnych nieprawidlowosci w pracy systemu.
>Istnieje jeszcze plyta na chipsecie VX Pro + z obsluga Ultra DMA/33. Plyty
>glowne na tych chipsetach posiadaja 75 i 83 Mhz.

O ile mi wiadomo, te plyty produkuje firma PC Chips. Dane plyt mozna
obejrzec na www powyzszej firmy. Chipsety nie sa podrobkami, jedyni
ich nazwy sugeruja zwiazek z Intelem. W rzeczywistosci PC Chips
zmienia oznaczenia na scalakach. VXpro to ktorys z chipsetow VIA,
TXpro to ALI Aladdin 4. Dodatkowo pojawil sie "TXpro II z VGA AGP", co
juz jest okropnym przekretem, bo w rzeczywistosci jest to chipset SIS
ze zintegrowana VGA i wspolna pamiecia CPU/VGA (tak jak w starych
Spectrum).

PC Chips chyba podaje na www, co jest co, ale i tak uwazam, ze te
nazwy to marketingowe nabieranie klienta.

Calkiem inna sprawa, ze te chipsety to bardzo przyzwoite scalaki,
prawdopodobnie rzeczywiscie lepsze od Intelowskich odpowiednikow, pod
ktore PC Chips chce sie podczepic. ALI posiada oficjalne 83MHz,
pozostale chyba tylko 75.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski