Re: Sterownik LocalBus

Autor: Krzysiek Chmielewski (kchmiel_at_kki.net.pl)
Data: Sun 23 Nov 1997 - 10:43:19 MET

Jacek Osiecki wrote:

> Witam!
>
> W laboratorium chcieli¶my wywalczyć kieszeń na dysk w jednym z
> pecetów...
> Są to stare 486-ki (DX33 :), a więc o jakimkolwiek autodetect itp.
> można
> zapomnieć.
> Niestety, root zarządzający laboratorium z niewiadomych powodów broni
> się
> jak tylko może przed linuxem, co rozwiązałoby problemy - linux by
> wykrywał
> dysk, a do tego był bezpieczny.

> [...]

W swoim czasie na rynku dostepna byla karta w wersji LocalBus firmy
TEKRAM, o symbolu DC-620B (chyba). Jest to 2-kanalowy kontroler IDE z
cache sprzetowym (moduly SIMM 8-bit). Mialo to w miare rozsadna cene, a
bylo naprawde szybkie i umozliwialo wykonanie kilku dodatkowych sztuczek
z podlaczonymi dyskami. Dyski o wiekszych pojemnosciach obsluguje jak
LBA, bez driverow pod DOS-em (BIOS/firmware na kontrolerze). Kupic mozna
chyba tylko uzywany, w tej chwili jest wersja PCI tego urzadzenia
DC-690CD.