Re: Czujnik obrotow w wentylatorze

Autor: Jaroslaw Sowa (sowa_at_homer.ci.comarch.pl)
Data: Sat 22 Nov 1997 - 10:08:14 MET

Piotr Sobczak wrote:

> , +12V , czujnik obrotów. Wentylatorki do IbPP tez maja trzy piny ,
> ale tylko dwie zyly. Pytanie - po co jest trzeci pin ,
>
> iBPP Pentium Pro i Pentium II maja licznik obrotow wbudowany w
> wentylator
> ale Pentium (MMX) mimo, ze ma zlacze trzypinowe to nie posiada
> licznika
> (trzeci pin nie jest wogole wykorzystany).
>
> Piotrek

   Do czego to doszlo - licznik obrotow wentylatora. Czy w zwiazku z
jego istnieniem w instrukcjach
pojawil sie tekst, ze trzeba wymienic wentylator po powiedzmy 20000...00
obrotow i nalezy to zrobic
w serwiesie?
A tak na serio - w moim miesiecznym komputerze w pracy zaczal wyc
wentylator na procesorze - poszedlem
z tym problemem do sprzedawcy - okazalo sie, ze nie daja na niego
gwarancji, poniewaz nie wiedza w jakich
warunkach (!) i ile godzin dziennie komputer pracuje (!!!!!!!!!).
Podobnie nie daja gwarancji na myszke, bo nie
wiedza, czy ja tych przewidzianych 2000000000 km (czy cos kolo tego) nie
zrobie w tydzien (bo to tez zalezy
od intensywnosci pracy)!!!!!!!!
Zastanawiam sie, co by bylo, gdyby mi padl zasilacz. Niestety nie mialem
czasu drazyc tego tematu
Przynajmniej jednak nie miale zaplombowanego komputera i moglem sobie
sam wymianic ten wiatraczek
Jarek