Re: caller ID

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 21 Nov 1997 - 21:42:41 MET

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org> writes:

> Oczywiscie, ze nie ma konfliktu. Jest to usluga realizowana dla
> _indywidualnego_ klienta i na _jego_ wyrazne _zyczenie_.

Tak? Tzn. rozumiem ze moge (oczywiscie w ramach indywidualnej umowy)
zalatwic to tak, ze jesli bede do kogos dzwonil, to jego centrala bedzie
wysylac mu moj numer telefonu (metoda callerID)? Oczywiscie z gory zgadzam
sie na wysylanie go.

Dobrze by bylo miec mozliwosc zablokowania wysylania przez dodanie
odpowiedniego kodu przed wykreceniem numeru (np. tonowo).

Gdzie sie to zalatwia?

> Roznica z CID wlasnie polega na tym, ze klienci naszych central tel. nie
> maja w
> wiekszosci mozliwosci indywidualnej decyzji co do enable/disable.

Ciekawe - przeciez do tego wystarczy zwykly telefon z DTMF - o ile wiem,
to wiekszosc ludzi cos takiego ma (jesli oczywiscie maja telefon).
Zreszta - do tego wcale nie musi byc potrzebny telefon z DTMF.

Ale niewazne - wystarczylo by mi, ze callerID bylby przesylany tylko wtedy,
jesli dzwoniacy uzywa telefonu z DTMF. Albo tylko wtedy, jesli jego
centrala w ogole rozumie DTMF, bo moze to miales na mysli piszac
o mozliwosciach.

--
Krzysztof Halasa