Re: Wyniki Millenium II

Autor: Adam Nowak (lucynka_at_friko2.onet.pl)
Data: Thu 20 Nov 1997 - 23:45:50 MET

Bernard Szerynski wrote:

> Panie Adamie,
>
> W zwiazku z Panskimi zarzutami podwazajacymi wiarygodnosc testu kart
> graficznych przeprowadzonego przeze mnie mam kilka pytan.
>
> - z ktorej wersji driverow korzystal Pan testujac Matroxa,
> - jakie czestotliwosci odswiezania Pan ustawil,
> - jak skonfigurowal Pan PCPlayer Benchmark 3D i jaka byla jego wersja
> Wynik ktory Pan uzyskal (24.4) podwaza sens stosowania "dopalaczy"
> 3D (przeciez VooDoo jest tylko 17% szybszy),
> - dlaczego w Panskim mail-u nie ma ani slowa na temat testow
> Winstone (2D i 3D) - zdecydowanie najwazniejszych w calym
> [...]

Szanowny Panie Bernardzie (jak grzecznie to grzecznie :))

Oto pelniejszy opis mojej konfiguracji:

Matrox Millenium II 4MB,
RAMDAC TI TVP 3026 (220 MHz),
sterowniki: Powerdesk 3.70.007
cz. odswiezania w obu rozdzielczosciach : 75 Hz
wlaczone wszystkie opcje power desk z wyjatkiem analog joystick

PCPlayer D3D Benchmark v.1.1 wlaczone opcje:

        zbuffer
        texturen
        fog ( w jednym z testow wlaczony w drugim wylaczony)
        dithering
        antialiasing
        persp. korektur
        transparente textur
        sterne

        Gouraud

        solid
640/480 16 b pelny ekran

Dla Panskiej informacji podam ze na moim Diamond Monster (57 MHz
sterownik 1.09 odsw. 85 Hz) z wlaczonymi wszystkimi opcjami uzyskalem
wynik 37,2 (to chyba nie jest 17 % roznicy) a z wylaczonym fog i
bilinearen-texturen 37,8.

Testow Winstone rzeczywiscie nie przeprowadzilem bo ich nie posiadam (co
rowniez napisalem w poprzednim poscie). Przeprowadzilem natomiast testy
Winbench 97 v1.1 zarowno Business Winmark jak i High End Winmark
uzyskujac odpowiednio rezultaty(1024/768 16b):

        Business:

                Millenium II - 114
                Diamond Viper 330 - 106

        High End

                Millenium II - 55
                Diamond Viper 330 - 51

To zeby nie byc goloslownym.
Przepraszam za zbyt mocny moze ton mojej wypowiedzi ale roznica ta jest
tak razaca ze mnie troche ponioslo :( Sugeruje ponowne przeprowadzenie
testow (moze na innej plycie) i baczne zwrocenie uwagi na konfiguracje
Millenium - zwlaszcza opcje bus mastering, pci retries i bitmap caching.
Ja rowniez nie jestem specjalnie przywiazany do zadnego producenta ale
swoje zakupy poprzedzam doglebnymi testami sprzetu - gdybym uzyskal
wyniki takie jak Pan to nie kupil bym tej karty (zwlaszcza ze
oznaczaloby to ze jest gorsza od mojego poprzedniego Mystique'a).
Sugerowalbym rowniez zeby sprawdzil pan inny egzemplarz Millenium II
(moze to jakies uszkodzenie). Jesli posiada Pan testy Winbech 97 (a
sadze ze tak bo byly na tej samej plytce) to prosze zamiescic rowniez
ich wyniki - jako dostepne przez internet sa bardziej popularne. Sadze
ze zmiana rozdzielczosci dla 32 bitow z 800/600 na 1024/768 byla by
rowniez sensowna - malo kto przacuje w takiej rozdzielczosci z taka
iloscia kolorow.

Dziekuje za odpowiedz i oczekuje z niecierpliwoscia na wyniki nowych
testow

Pozdrowienia

Vindex