Re: Jaki monitor?

Autor: Michal Brzozowiec (habit_at_friko2.onet.pl)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 22:38:49 MET

Piotr Przyłucki wrote:

> Bede kupowal za pare tygodni monitor i zaczalem juz sie
> interesowac. Do tej pory kupowalem tylko monitory CRT
> i nigdy nie bylem z nich zadowolony tak na 100%
> (wlaczajac w to 17'' Philipsa Brilance 10A, na ktorego
> poszlo strasznie duzo kasy). Pomyslalem, ze na poczatek
> uderze w Trinitrona. Bylem dzisiaj w sklepie i co slysze !
> Kineskopy Trinitron maja naturalna tendencje do znieksztalcania
> obrazu, typu robienie jaj z kolek. Podobno mialy to wszystkie
> monitory Sony, ktore oni sprzedali w tym sklepie. Pani powiedziala,
> ogranicza to wykorzystanie tychze monitorow w dziedzinie CAD.
> [...]

SONIAKI nie maja zadnych tendencji do robienia >jajek z kolek<.
Mozesz sobie zmienic wymiar obrazu tak ze prostokat 10 x10 mm narysowany
w cORELU bedzie mial naprawde 10x10 (kolka tez! :) )
- naprade bez znieksztalcenia. Tak w dodatku, jesli chodzi o super
dokladnosc w wyswietlaniu, to mozna zmienic parametry obrazu, tak aby
byl 'do srodka', niweluje to ew. znieksztalcenie wynikajace z katu
patrzenia na obraz monitora.

Inna, rownie dziwna opinia, krazaca wsrod sprzedawcow jest to problem z
powodu istnienia drucika podtrzumujacego maske inwarowa w kineskopie (ze
jest mocno widzoczna i STRASZNIE przeszkadza w pracy). Wedlug mnie -
chodz ocena jest przeciez obiektywna - nie przeszkadza, i to na pewno
nie w pracy. A to przeciez dzieki masce inwarowej obraz soniaczy
pozostaje obrazem soniaczy....

CTX ma plamke .28, a SONY .26 - roznica jest...

Przy okazji - nie mam nic wspolnego z ta firma oprocz drugiego monitora
jej produkcji.

Pozdrawiam bardzenko.

HaBit