Re: Program pocztowy dla laboratorium komputerowego

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 15:20:33 MET

On Tue, 18 Nov 1997 12:01:26 GMT, misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl (Michal
Wisniewski) wrote:

>Witam,
>
>Mam pewien problem, ktorego nie potrafie rozwiazac. Moze ktos sie juz
>z tym spotkal.
>Mam pod soba siec komputerowa na Politechnice (12 koncowek na Win95),
>jako router jest Linux (z maskarada IP). Na razie nie ma on swojej
>nazwy, wiec poczta na niego nie moze przyjsc. Ale zakladajac, ze
>wkrotce ja otrzyma:
>1. Zaloze studentom konta pocztowe.
>2. Poczta przychodzi na serwer.
>3. Student powinien ja jakos przeczytac.
>
>I teraz jak zrobic, aby mozna bylo korzystac z e-maila na koncowkach
> [...]

Od strony Linuxa - oczywiscie np. serwer POP3.
Od strony windy - moze Pegasus? Moze paru userow na raz obsluzyc... i
chyba najnowsze wersje Eudory tez juz to potrafia, choc moge sie
mylic.
Jesli konfiguracje windozianego mailreadera trzymac centralnie na
serwerze (wymagac to moze odebrania userom prawa do modyfikacji, ale
moze to i lepiej?) to moze byc wspolna ddla wszystkich windozianych
koncowek i nie bedzie roznicy na ktorej kto usiadzie...

Darek