Re: Epson Stylus 800 i głowica

Autor: Pawel Golik (pawel_at_ibbrain.ibb.waw.pl)
Data: Tue 18 Nov 1997 - 14:57:02 MET

Adam Plaszczyca wrote:

> Sprobój sposobu który ja zastosowałem do zaschniętej na amen głowicy.
> 1. Nasącz złożoną chusteczkę higieniczną spirytusem i podłóż ją pod
> dysze głowicy (tak, żeby dotykała) i potrzymaj kilka godzuin
> uzupełniając parujący spirytus.
> 2. Jak nie pomoże, to weź stary zbiornik po atramencie i napełnij go
> spirytusem. Można nawt sprobować 'przedmuchać' głowicę wciskając pod
> ciśnieniem (np. strzykawką) spirytus do założonego na głowicę
> zbiornka.
>
> Mi pomogło (drukarka stała przez tydzień BEZ zbiornika).

Niedawno była o tym duża dyskusja na comp.periph.printers, z dokładnym
opisem procedury, ewentualnymi kłopotami itp. Polecam DejaNews (było to
o Epsonie 600, ale to b. podobna konstrukcja i ten sam problem). Szukaj
pod "clogging", tak się zatykanie głowicy nazywa po angielsku, i to było
w nagłówkach.

Od siebie polecam zastosowanie zamiast zwykłego spirytusu izopropanolu -
najlepszy rozpuszczalnik większości atramentów drukarkowych.
                                        Paweł