Re: problem z fdisk

Autor: Michal Muras (poeta_at_nospam.lib.amu.edu.pl)
Data: Mon 17 Nov 1997 - 01:56:05 MET

On Wed, 12 Nov 1997 00:28:56 +0100, "Michał R. Hoffmann"
<misiek_at_knm.org.pl> wrote:

>hej,
>
>mam śmieszny problem. Niby nie jest to dla mnie istotne, ale mnie dręczy.
<ciach>
>Tzn. fdisk linuxowy działa poprawnie,
>natomiast dosowy się burzy i wypisuje, że coś nie tak z 'fixed disk'. Nie
>wiem o co mu chodzi? Czyżby nie lubił 2 partycji primary do tego stopnia, że
>nawet nie chce wystartować?
>
>dzięki za wszelkie sugestie,

Fdisk dosowy toleruje dwie primary partition, ale jedynie tworzone
przez niego (z małą pomocą DiskEdit-a :) ).
Ja mam u siebie dwie primary dos partition (Dos i W95) i jedną
Extended (z jednym dyskiem logicznym), chodzi bez problemu
( i co dla mnie najwazniejsze, pozwala zmieniac partycje startową)

Dwie Primary zrobiłem dosowym fdiskiem następująco:
1)Fdisk/ Create primary partition
2) Diskeditem zmieniam w tablicy partycji jej flagę na dowolną
egzotyczną (np Xenix czy inne)
3) ponownie Fdisk/ Create primary partition
4)Diskedit - ustawiam flagę pierwszej partycji taką samą jak tej
drugiej (tzn u mnie BigDos)
5)Fdisk - tworzę ewentualnie jeszcze Extended dos partition i tam
dysk(i) logiczne
6) Używam bez żadnych problemów :-))

Twój problem moze wynikac ze zbyt duzej ilosci partycji - dosowy fdisk
pozwala max na 4 - u ciebie moze on liczyć tak : Primary Dos + Ext.
Dos + 3*Non-dos partition (Linuxowa i jego 2 logiczne) = 5
ale nie gwarantuje poprawnosci powyższego rozumowania.

Jezeli mozesz sobie pozwolic na instalacje wszystkiego od nowa to
sprobuj najpierw zrobic dwie dosowe primary (w sposob j.w.) i dopiero
pozniej brac sie za linuxowe.

PS Przetestowalem tez (z powodzeniem) inny sposob na dwie primary w
dosie: Zrobiłem normalnie Primary i Extended (bez tworzenia dyskow
logicznych), zmienilem diskeditem flagę partycji extendned na primary
i ponownie zrobilem fdiskiem partycje extended - niby działa, ale ten
pierwszy sposób jest pewniejszy (Pracuje na takim dysku od ładnych
paru miesiecy - 0 problemów)

          ByE
                  Michal Muras

         Michal Muras; mailto:poeta_at_lib.amu.edu.pl
    odpowiadajac przez Reply usun 'nospam.' z adresu!
       "Nigdy nie przegap okazji zeby pomilczec" (R. Peck)