Re: Pomocy, nauczycielka informatyki bredzi.

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Sun 16 Nov 1997 - 01:09:33 MET

Bogdan Drozd wrote:

> Program MS-BACKUP dla Win3.1 podczas wykonywania testu
> kompatybilności prosi o wymianę dyskietki. W tym czasie
> diodka stacji dyskietek pali się non stop. Trochę mnie to
> zdziwiło, ale człowiek z MS powiedział, że tak ma być.
> Faktycznie, wymiana dyskietek przy palącym się LED przy
> korzystaniu z tego programu nie powoduje uszkodzenia stacji.

Tak jak i w DyskuDupie (;-), który po prostu nie używa procedur
biosowych, tylko sam zajmuje się kontrolerem flopów. DOS i cała reszta
używa BIOSa, wtedy jeszcze przez parę sekund po ostatniej operacji
dostępu pali się dioda. W nowszych napędach nie ma to praktycznie dla
stacji znaczenia, a co najwyżej można sobie zniszczyć dane
(no, czasami wolałbym zniszczyć flopa, a i nawet dobrowolnie monitor
zrzucić na podłogę, żeby tylko odzyskać parę kB danych, które 'nagle
wyparowały', a ostatni backup jest sprzed....hmmm....czy ja robiłem w
ogóle jakiś backup?!!??! ;-)))

Tak btw: w mojej szkole byliśmy pierwszą klasą, którą uczono tzw.
'informatyki' na klonach Spektrumny, czyli </baczność> Elwro 800-Junior
</spocznij> Mógłbym to kiedyś, dla pośmiania się, opisać; dodam tylko
tyle, że u nas nikt nie dziwił się że któryś się zepsuł, dziwne było
raczej, że wszystkie chodzą...

Pozdrawiam
-- , --
-- Robert Slaski --
-- mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl mailto:slaskir_at_polbox.com --
-- --