caller ID

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Fri 14 Nov 1997 - 03:54:00 MET


Hello RoMan!

13 Nov 97 12:38, RoMan Mandziejewicz -> do Mariusz Mroczkowski:

 MM>> prefix. A zatem to _nadawca_ _decyduje_ czy odbiorca otrzyma CID
 MM>> a _nie_ _operator_.

 RM> Ale tu wlasnie _operator_ decyduje _za_ _mnie_ o tym, ze nie mam prawa
 RM> _wlaczenia_ prezentacji wlasnego numeru.

Operator moze udostepnic usluge tylko jesli ta nie jest w kolizji z prawem.
Takze Ty masz prawo domagac sie _TYLKO_ uslug zgodnych z prawem i na
dodatek tylko takich jakie sa _OFEROWANE_. (nie mozesz zadac od kelnera zeby Ci
wyczyscil buty, tylko na tej podstawie, ze _MA_ szczotke i scierke - a wiec
MOGLBY to zrobic, - tak jak ja nie moge zadac od Ciebie bys piracil programy,
tylko dlatego ze masz takie mozliwosci techniczne, (powolujac sie na to, ze
korzystam z innych Twoich uslug "programowo-komputerowych").

CID nie jest wysylany z _urzadzen abonenta_ tylko z _urzadzen centrali_.
Jak sam dobrze wiesz, ogromna ilosc abonentow w Polsce jest przylaczona do
central ktore NIE UMOZLIWIAJA kontroli _abonenckiej_ nad wysylaniem CID'a i
operator przesylal by w takich przypadkach informacje nawet _wbrew_ woli i byc
moze _zywotnym_ _interesom_ abonenta, co byloby ewidentnym naruszeniem prawa.

Powolujesz sie czesto na USA.
Czy wyobrazasz sobie jakie procesy wytoczyli by operatorowi "zdradzeni"
przez CID'a ? Czy wiesz, ze chec posiadania listy polaczen telefonicznych
(n.p. wydruku dostarczanego przez operatora) jest niekiedy _jedynym_ powodem
wlaman do mieszkan, gabinetow, biur i instytucji ?
Zaden operator nie odwazyl by sie nadac "niechcianego" CID'a. Nie podniosl by
sie finansowo z odszkodowan za same wynikle z tego n.p. sprawy rozwodowe. - :)

 RM> Od strony _technicznej_ nie
 RM> ma zadnego problemu - w koncu konstrukcja i oprogramowanie (nowych)
 RM> central jest praktycznie takie same.

nie jest to calkiem prawdziwe stwierdzenie. - (vide: n.p. klopoty abonentow z
dostepem do "pulse" i "tone" jednoczesnie, brak ujednoliconych uslug, itp).

Klopot jednak glowny w tym, ze ciagle mamy setki Strowgerow, Pentacont, K-66 i
innego badziewia w najlepszym wypadku rozbudowanych o urzadzenia do billingu,
panele do tone-dial itp. "przystawki funkcyjne" (naogol dosc zawodne).
Do czasu az system telekomunikacyjny nie zostanie _ujednolicony_ w jakims
standardzie, usluga CID zapewne pozostanie niedostepna, co zreszta moze wyjsc
tylko na dobre abonentom.
(Doskonala ilustracja tylko jednej z mozliwych konsekwencji CID'a jest... spam
i-netowy - otrzynujemy go w oparciu o ta sama co w CID mozliwosc _lokalizacji_ -
w tym wypadku konta/adresu uzytkownika).
Malo grozne ??? To tylko jedna z wielu mozliwosci, inne moga byc naprawde
grozne...

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:33:19 MET DST