Re: WARNING: Linux Intel Pentium Bug (fwd)

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 13 Nov 1997 - 11:46:56 MET

Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:

: no i co z tego ? dam ci inny przyklad. rozprowadzanie narkotykow
: jest nielegalne. ale przepis jak taki narkotyk wyprodukowac mozesz
: se rozlepic po calym miescie.

To trudniejszy problem, niz sie z pozoru wydaje - owszem, sady sa jak
najbardziej odpowiednim miejscem do rozstrzygania w tej materii. Jako
swoisty kontrprzyklad mozna np. przytoczyc rozpowszechnianie informacji nt.
jak zbudowac bombe atomowa... Tu nie ma jakis ogolnych regul.

  Ale uwazam, ze _ten_ "exploit" nalezalo opublikowac. Podobne zdanie moglby
miec sad - a wtedy koszty procesu ponosilby powod.

: po prostu gostek podal fakt, ze konkretny ciag bajtow powoduje
: zawieszenie procesora. mogl powiedziec oczywiscie tylko tyle,
: ze jest jakis tam ciag ktory powoduje wieszanie. i co z tego ?
: informacja taka jest conajmniej metna. a dodatkowo, moglby od razu

A co najciekawsze - tylko w ten sposob mozna bylo przetestowac ten blad
na tak duzej liczbie komputerow w tak krotkim czasie - bo np. u niego samego
to moglbyc przypadek ("podkrecony" czy "przeszlifowany" procesor, walnieta
plyta glowna, czy co tam jeszcze serwisanci mowia w takich razach).

: wierze. a teraz 90% osob nie zada sobie trudu, by do tych kilku bajtow
: dorobic 'obudowe'. a z tych co dobuduja, 90% uruchomi kod tylko po to,
: by sie przekonac ze ludzie nie plota bujd. pozostaje nam oczywiscie 1%

Hmmm, czy ja wiem? Mozna przeciez napisac to np. z poziomu Norton
Commandera. (Ale jestem za leniwy aby probowac ;) Acha... te 1% to sie
dalej rozszczepia na n-1 i jednego. Jednego "bachora" ktory zapusci to na
"twoim" komputerze. Owe n-1 jest z definicji i tak niegrozne. Temu jednemu
nalezy utrudnic dostep do komputera.

YS

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin