Re: Tunery TV sa do bani (chyba...)

Autor: Andrzej Ława (lawa_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 12 Nov 1997 - 10:20:02 MET

On Tue, 4 Nov 1997 11:01:47 +0100, "Bartłomiej Grabowski"
<bartekg_at_polbox.com> wrote:

>Cos jest z tunerami TV! Mialem zamiar kupic cus takiego i pozyczylem
>na dwa dniu urzadzenie o nazwie Aver TV Lite (tylko tuner, ISA8).
>Podlaczylem, zainstalowalem oprogramowanie, sterowniki, wlaczylem
>kabel od kablowki (Telka, Wroclaw) i... MEGA-HIPER-KUPA!!!
>Chodzilo chyba z 10 programow (na 35) w tym dwa z dzwiekiem!!!
>Probowalem instalowac karte na system PAL/BK i PAL/DK. Ale nic
>z tego!

Co do dźwięku, to nie wiem jak w Aver ale ja mam jakieć VMTV i
tam była tylko jedna fonia (polska) ale wystarczyło dać
fachowcowi i zaraz miałem obie fonie (AFAIK to powszechny ból
komputerowych tunerów: tylko jedna fonia).

Co do programów... Hmmm.... Tu może być gorzej (np. tuner nie
pokrywający wszystkich zakresów) ale nie koniecznie. U mnie np. w
plikach konfiguracyjnych było ustawone jakieś 60 kanałów do
wyboru a automatyczny skan tylko badał, czy na danym kanale jest
sygnał (zamiast samemu wyszukać te kanały). No to sobie
pozmieniałem plik konfiguracyjny (na szczęście tekstowy) że teraz
mam jakieś 160 kanałów (od dołu do samej góry) z krokiem co 8MHz
(chyba, w każdym razie z takim krokiem jak "kroczą" ;) kanały TV)
i teraz automatyczny skan ma co przeglądać i wykrywa wszystko, co
pokazują na kanale informacyjnym.

Sposób kodowania częstotliwości kanałów odgadłem porównując
orginalne ustawienia w konfigu z częstotliwościami złapanych
programów. A potem i tak dotałem opis od sprzedawcy (było tam też
drobne uzupełnienie)

* e-mail: lawa_at_priv.onet.pl
* motto : Cztery kółka ? To dobre dla dzieci !