Re: WARNING: Linux Intel Pentium Bug (fwd)

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Tue 11 Nov 1997 - 19:09:41 MET

On 10 Nov 1997, Mirosław 'Jubal' Baran wrote:

> NA PEWNO?
> Czy jakas (niewielka) szansa jednak istnieje?
> Bo jesli istnieje... chocby minimalna --
> to to jest absolutna porazka ;^)

 Upgrade mikrokodu dokonuje sie poprzez rejestry MSR, dostepne tylko dla
systemu (poziom uprzywilejowania PL = 0). Wymagana jest specjalnie
spreparowana lata, zaszyfrowana w sposob znany tylko (miejmy nadzieje)
Intelowi. W przypadku wykrycia falszerstwa, procesor late odrzuca.

 Jezeli okazaloby sie, ze do rejestrow MSR mozna sie w jakis sposob dostac
z PL > 0, to bylaby to ewidentna wada procesora. Wtedy jednak, zapewne,
dalaby sie wyeliminowac poprzez odpowiednia late.

 W zalozeniu, lata jest ladowana przez BIOS, wkrotce po inicjacji systemu
(przed przekazaniem sterowania do systemu operacyjnego). O ile mnie
pamiec nie myli, twarde zerowanie (linia RESET, a nie INIT), late
eliminuje. Na pewno lata jest eliminowana przez wylaczenie zasilania.

 Mam nadzieje, ze to troche wyjasnia sprawe.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +