Re: AWARD i ASUS maja nas w .....

Autor: Klaudiusz Kulik (kulikk_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 11 Nov 1997 - 01:35:57 MET

On 10 Nov 1997 14:42:32 +0100, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
Karpinski) wrote:

>Err.. Jest podlaczona, ino wiekszosc flashow olewa sygnal WP. Ale
>poszukajcie plyty z Flashem Intela - nie da sie go przekonac by cokolwiek
>przyjal jesli zworka nie jest ustawiona wlasciwie.
>
>karpio

Z tego co wiem, to tego typu zworki w plytach odpowiedzialne sa za
wartosc napiecia programujacego. Kostki o oznaczeniu 28F001 i pokrewne
(czyli 28F011, 28F001BX z boot-blockiem) wymagaja napiecia 12V do
programowania. Przy mniejszych po prostu sie nie zaprogramuja. W
przypadku flashow atmela, winbonda i sst o oznaczeniu 29F001 itd.
wymagane napiecie to 5V (lub 3.3 nie pamietam w tej chwili), ale
programuja sie tez bez uszkodzenia przy 12V. Stad, w przypadku gdy
programowany jest flash inny niz 28F, to przy kazdym polozeniu zworki
sie zaprogramuje.

BTW. Wyzsze napiecie programowania tlumaczy byc moze takze znacznie
wieksza awaryjnosc flashow intelowskich. Troche sie juz tego
naogladalem :-(.

Klaudiusz