Re: Cyrix 200+

Autor: Bartosz Walecki (barti_at_kki.net.pl)
Data: Sun 09 Nov 1997 - 15:41:53 MET

Arkadiusz Dabrowski, dobrov_at_friko.onet.pl says...
> Bzdury, bzdury, bzdury. Tzn. oczywiscie kazdy procesor zawiesza sie, gdy go
> potraktowac odpowiednim oprogramowaniem.
> Nie warto jednak ufac domoroslym znawcom. Cyrix NIE zawiesza sie czesciej
> niz intel, czy amd.

Szczera prawda, choc WindowsNT go nie lubia :(

> Bylo o tym bardzo glosno. A slyszalem/czytalem tylko o jednym, jedynym
> programie, ktory nie chce (bez latwo dostepnego upgrade) chodzic na Cyrixie.
> Chodzi mianowicie o 3D Studio 4.0. I nie jest to wina urytych wad, tylko
> niezgodnych ze specyfikacja radosnych sztuczek programistow.

o 3DS. nic nie wiem ale wiem napewno ,ze oprogramowanie do kartu SB AWE
64 nie dzialano chyba.ze juz jest jakis patch.

> Przeciwnicy tego procesora bazujac wylacznie na tym jednym przykladzie
> rozpetali tak histeryczna kampanie, ze postronny obserwator mogl dojsc do
> wniosku, ze polowa programow na tym nie chodzi.

To prawda (moze za wyjatkiem tego przykladu) to sie nazywa "owczy ped".

> Inna sprawa, ze jest to juz procesor przestarzaly i nie nadaza juz za
> czolowka. Nie polecam tez cyrixa M2. Posiada mmx, ale poza tym prawie w
> ogole nie jest szybszy od 686.

O nie prawda polepszono FPU i to znacznie wprowadzono szereg
ulepszen i kto wie...moze dorownywac AMD K6

> Dowolna. Teraz juz chyba wszystkie go uznaja.

NIEPRAWDA !!!!! procesor ten ma specyficzna podstawe taktowania
no chyba ,ze sie walnie na 50 MHz, ustawia sie go tak:

zegar: 75 MHz lub 50 Mhz
mnoznik: x2 przy 50 MHz x3
napiecie: 3,52 V

--