Re: DIMM vs SIMM

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 07 Nov 1997 - 20:42:46 MET

terpio_at_friko.onet.pl (Jacek Sitowski) wrote:

>Masz rację, ale ponieważ SDRAM występuje właśnie w postaci DIMM, to
>przyjęło się chyba mówić DIMM, pytając o SDRAM. To oczywiście
>drobiazg.

nie. jak sie okazuje nie przyjelo sie, gdyz sdram nie stanowi
jak do tej pory wiekszosci dimm'ow. poza tym ceny dimmow typu edo
wreszcie zaczynaja doganiac (od gory) ceny dotychczasowych simmow.

>Na pytanie właściwe nie odpowiedziałeś, a ja też chętnie dowiedziałbym
>się, czy do P233 MMX wypada kupić SDRAM, czy można używać EDO, bez
>straty wydajności? Jeśli zaś kupować już DIMM SDRAM, to który rodzaj?

to jest bardzo mocno uzaleznione od wielkosci i rodzaju cache L2.
jesli cache L2 jest szybki i duzy, stosowanie sdramow powoduje niewielki
wzrost szybkosci kompa. na tyle niewielki, ze poki co bardziej sie oplaca
kupic duzy-szybki cache, i edo. chyba ze skladasz rakiete, wtedy cena
nie gra roli :))))))))))