Re: Bill Gates

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Fri 07 Nov 1997 - 03:02:42 MET

Slawek wrote:

> Acha. A znasz jaks duza firme uzywajaca LINUX do czegokolwiek?
> Jak myslisz dlaczego?

(a co to jest DUŻA firma - bo na polskie warunki to chyba będzie firma
zatrudniająca powyżej 1000 osób)

Znam, po za tym warto czasem poszukać po sieci - czasem ktoś się
pochwali. Do czego - do tego do czego żaden z produktów MS się zupełnie
nie nadaje - czyli do zadań wymagających dużej wydajności i
niezawodności, a przy tym bardzo niewdzięcznych i mało widocznych dla
end-usera (routery, serwery HTTP).

Dlaczego tak? Chyba nie muszę powtarzać, to już tutaj było.

Dlaczego nie? MSZ tylko cztery sensowne powody:
1) niektóre zastosowania, w których NT jest górą pod względem
wydajności, np. niektóre serwery bazodanowe
2) brak (jeszcze) danego oprogramowania w wersji dla L.
3) jeśli chodzi o końcówki użytkowników - ich przyzwyczajenia do
'standardu' wytyczonego przez MS Office
4) polityka firmy

> Trend???
> Jakis przyklad?

Jeśli napisałem, że 'koncepcja' to nie domagaj się przykładów :-)
Pierwszym i podstawowym przykładem, który sprawdza się w praktyce jest
Linux i GNU.
Coraz więcej firm wypuszcza również oprogramowanie w wersjach dla L, i
to nie z czystego snobizmu, ale dlatego, że takie jest zapotrzebowanie
klientów (którzy w końcu płacą ciężkie pieniądze). Poza tym
przeniesienie programu napisanego oryginalnie dla XWindow na stacji HP
na maszynę Linuxową może się ograniczyć jedynie do niewielkich poprawek
w paru modułach i nowego makefile - zaś przeniesienie kodu z Windows
może być przyczyną kilku nowych wrzodów ;-)

Pozdrawiam,

-- , --
-- Robert Slaski --
-- mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl mailto:slaskir_at_polbox.com --
-- --