Re: Jaka graf.karta do 300zl ?

Autor: Paweł Tadejko (ptad_at_box.zetobi.com.pl)
Data: Tue 04 Nov 1997 - 17:52:13 MET

>: Ja tam nie wiem co to sa normalne zastosowania, i nawet niespecjalnie
>: mnie boli, ze moje sa nienormalne :-) ale IMHO uzywanie do grafiki
>: (i to nie takiej bardzo profesjonalnej) 16 bitow to moze byc
>: nieporozumienie.
>
>: BTW: Najlepiej roznice widac w przypadku grafiki monochromatycznej,
>: wlasciwie ta 16-bitowa jest wtedy ponizej progu akceptowalnosci.

24bity - rozumiem jesli ma to byc dalej obrabiane i to profesjonalnie
ale przedmowcy najwyraziej chodzilo o wyglad na ekranie komputera
w trybie 16bit i 24bit.

Oko ludzkie jest w stanie rozroznic 50,000 odcieni tego samego koloru
z pamieci, natomiast porownujac nawet do 350,000.

Tylko, ze najczesciej (nawet skany) nie skladaja sie z jednego koloru

No i pozostaje jeszcze sprawa dithering'u

nie wiem czy ktos slyszal o takim programie Image Alchemy

Najlepszy na swiecie program do konwersji pomiedzy roznymi
formatami (lacznie z satelitami meteo), i operacji na nich
(redukcja kolorow, skalowanie, itd.)

pTad