Re: Jak podkrecic na SOYO?

Autor: Jakub Dudek (jdudek_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 03 Nov 1997 - 14:16:56 MET

In pl.comp.pecet Lukasz Jakubowski <megadeth_at_.ci.pwr.wroc.pl> wrote:
> Hej!

> Mam taki dziwny (przynajmniej dla mnie) problem. Mam plyte SOYO 5TF,
> najnowszy BIOS (D1, na starszym bylo to samo) i ten przemadrzaly duet
> odmawia mi podkrecania procesorow. Niezaleznie od ustawien zworek iP120
> chodzi co najwyzej jako 133, a iP166MMX jako 166. Nie chodzi o to, ze przy
> wyzszych ustawieniach plyta nie rusza, tylko zegar jest automagicznie
> ustawiany na mniejsze czestotliwosci. Np. (dla tego 166) jak ustawie jak dla
> 200, to jest 166, jak ustawie cokolwiek ponizej 166, to jest 133.

> Skad sie takie cuda biora??

> [...]

Mam ten sam problem. Mam plyte SOYO TX 5TB5 (albo jakos tak)
Procesora i120 nie da sie ustawic na wyzszy mnoznik jak 2x.
Da sie go owerklokowac na 2x66=133 ale 2.5 x 60 = 150 odmawia i
wlancza sie jako 120. Madre prawda ? Ktos mi powiedzial i nie wiem
czy to prawda, ze to procesor nie daje sie taktowac wiecej jak 2x -
zabezpieczenie Intela. Ciekawostka to ze choc nie dziala
2.5x60=150 to dziala jako 2 x 75 = 150 ! Ale mnie zmartwiles,
Jak zmienie (co planuje) na i166MMX to mi nie pojdzie ?
Moze ktos sie dolaczy i powie cos w sttylu "facet upaliles se plyte"
ale "wywal tego cpu i kup sobie klocki".

Jakub Dudek