Re: nagrywarka CCD367

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 02 Nov 1997 - 18:10:25 MET

1 Nov 97 21:10:32 GMT, "Piotr Piekarczyk" <piekara_at_kki.net.pl>
piszesz:

>widzialem w sklepie jw, lecz niestety na stronie philipsa nic nie moglem
>znalezc na jej temat (wyszukiwarki tez nic nie zwracaja)
>
>- czy ktos moze cos wie na jej temat (wiem ze jest to IDE)
>- czy warto w ogole kupic IDE
>
>z gory dzieki za opinie (zalezy mi bo chce ja kupic)
>

>a co sadzicie o JVC 2010 (zastanawiam sie tez nad nia, bo
>cena JVC+SCSI=cena CDD367)

Philips produkuje nagrywarke CD-RW EIDE/ATAPI typu CDD 3610, o innych
IDE Philipsa nie slyszalem, wiec moze w tym sklepie cos przekrecili?

Znajomy ma JVC 2010 + tania karte SCSI PCI Symbios (dawniej NCR :-).
Komplet chodzi bez problemu pod W95 i EZ CD Pro. Zrobilismy moze z 10
CDR bez wiekszych wpadek, glownie audio. Troche klopotow jest z
odczytem sciezek audio z CD.

JVC ma zla opinie w zachodnich grupach dyskusyjnych. Zarzuca mu sie
przegrzewanie. Byc moze sprawa dotyczy tylko pewnej partii napedow.

Ja mam od tygodnia CDD 3610. Oprogramowanie, ktore z nim przychodzi to
ten sam EZ CD Pro. Zrobilem kilka plyt rownie latwo jak z JVC. Klopot
jest z programami - generalnie brak obslugi tego modelu. Dostarczona z
napedem wersja EZ CD 2.11 (020) nie umozliwia nagrywania DAO. Po
zastosowaniu upgrade ze strony Adapteca, numer wersji sie nie zmienil,
ale 1 plik zostal podmieniony na inny i teraz moge robic DAO.

Z tego co jest cytowane na zachodzie, zarowno Philips jak i Adaptec
sugeruja, ze DAO na tym napedzie nie dziala poprawnie. Ja nie mam
zastrzezen, chociaz nie wszystko jest tak jak powinno byc.
Dokumentacja Philipsa stwierdza, ze nie ma trybu testu przy DAO,
tymczasem na moim napedzie to dziala, ale LEDy swieca jak przy
zapisie!

Oba opisywane napedy maja mozliwosc zaladowania nowego firmware, tylko
ze JVC prawdopodobnie juz go nie poprawia, a Philips jeszcze nie.

CDD 3610 podczas nagrywania zabiera ok 15% czasu CPU (NT + P250MMX).
Mozna nagrywac w tle.

Nie probowalem jeszcze plytek CDRW, ale niedlugo sprawdze :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski