Re: Jaka graf.karta do 300zl ?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 01 Nov 1997 - 17:46:42 MET

>Zamierzam kupic karte graficzna w cenie ok. 300 zl
>Czy ktos moglby mi doradzic ktora karte wybrac ? (uzytek domowy, czyli
>Windows - 800*600*truecolor i gry 3D)

>a) STB Lightspeed128 2.25MB (ok.280 zl)
>b) Jaton Blaze 3D 2MB (ok. 290 zl)
>c) STB Nitro 3D 2MB OEM (ok. 320 zl)

Wiec tak... "Sila" tanich akceleratorow 3D w rodzaju Virge jest IMHO
watpliwa. Jesli komus zalezy na narapwde dobrym 3D to powinien sie
zaopatrzyc w specjalizowana karte w rodzaju 3Dfx, bo to co potrafi Virge
raczej go nie zadowoli. Jesli komus zalezy na ogolnie szybkiej grafice,
ale bez 3D, to takze popularne produkty na S3 nie sa tutaj chyba
najszczesliwszym wyborem :) Osobiscie doradzalbym raczej porzadna karte
2D (chociazby ET6k - czyli pozycja a) z Twojej listy), jesli 3D to albo
procesorem jesli nie wymagamy zbyt wiele, albo 3Dfx do kompletu. Virge to
jakies nieporozumienie IMHO...

karpio

PS. Po co Ci truecolor? W wiekszosci normalnych zastosowan 16bit kolor
wyglada rownie dobrze a dziala istotnie szybciej... :)