Re: POMOCY! FlashBIOS AWARDA

Autor: Tomasz Michun (michun_at_polbox.com)
Data: Sat 01 Nov 1997 - 07:03:57 MET

On Sat, 1 Nov 1997 03:21:53 +0100, barti_at_kki.net.pl (Bartosz Walecki)
wrote:

>Poczytac instrukcje do plyty na plycie powinna byc zworka do przywracania tzw."default BIOS Program." ;o))
>Trzeba ja tylko przestawic i stary bios jest z powrotem !
>powodzenia !
Nie, nie. Zworka z reguly jest do resetowania CMOS.
Nic takiego na Giga-bycie nie znajdziesz. Mam pewne doswiadczenie
jesli chodzi o te plyty.
Najprosciej rozwiazac to w ten sposob:
Wyjmujesz walnieta (chwilowo) kosc, startujesz system w innym pececie
(warto go wczesniej 'rozebrac'). Przed zastartowaniem owijasz
srubokret jakas izolacja (tasma klejaca nie wystarczy) i po
wystartowaniu (do dosa!) wyjmujesz dobry bios ( albo wyjmij go
wczesniej a potem lekko wsadz, zeby nie szarpac sie z plyta 'na
goraco'), wsadzasz walniety (tez nie dopychaj do konca) i
upgradeujesz. Tylko ostroznie, jest to metoda ryzkowna, grzebiesz w
pracujacej maszynie, wiec niczego nie zewrzyj! Po wylaczeniu kompa
kazdy bios wraca na swoje wlasciwe miejsce. Nie jest wymagana zadna
zgodnosc pomiedzy tymi biosami, dobrze jednak, zeby byly tej samej
firmy. Nie pomyl sie jednak co do kolejnosci! Robilem to z dwoma
AWARDAMI, ten walniety byl od Giga-byte'a HX a drugi TX. Udalo sie !
Zalaczam cos, co moze sie przydac.:

:Hot swap the bios.

:Use a friend pentium class motherboard with flash bios as the flash rom programmer.

:1. Boot up your friend computer preferably with cache on
:2. Pull out your friends flash bios while the machine is on
:3. Put in your corrupt flash bios
:4. Run the flash program and reprogram with the correct bios.
:5. Turn off computer.
:6. Pull out bios and put back into your own machine and remember to also put back your friend bios into his/her own machine as well (else your mate would be real mad as you stuffed up his/her machine)

:If everything went well, then your machine should boot up.
Za n1530402_at_student.qut.edu.au

T. Michun