Re: Ethernet

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 01 Nov 1997 - 00:57:02 MET

mdaniel_at_priv.onet.pl (milosz danielewski) writes:

> No wlasnie. Wstawiales wiec pewnie wiesz. Ile kosztuje taki repeater
> i jak sie go zasila ?

Nie pamietam dokladnie, ok. 300 zl brutto. CNet jakis chyba.
Zasilacz we wtyczce, wlasciwie chyba samo trafo.

> A moze lepiej zamiast niego wstawic hub'a z
> dwoma wejsciami na BNC - czy hub rowniez wzmacnia pelniac role
> repeatera ? Widzialem jakis cennik, gdzie hub byl tanszy niz repeater
> - czy to mozliwe, czy ja cos zle zrozumialem ?

Teraz zupelnie mozliwe. Koncentrator, jesli ma 2 BNC, robi takze za
repeater. Podobnie, jesli ma np. AUI czy fiber. Trzeba oczywiscie
przeczytac instrucje, czasem jest tak, ze np. hub ma kilka _roznych_
interfejsow, ale tylko 1 moze byc jednoczesnie uzywany. Ale przy 2*BNC
nie ma oczywiscie takiej mozliwosci i oba BNC moga dzialac jednoczesnie.

Tylko ze te koncentratory z 2 uplinkami to raczej kosztuja ponad 1000 zl,
i maja np. 12*TP +2*(BNC/AUI) porty. Ale moze sa jakies tansze,
nie wiem.

--
Krzysztof Halasa